Чому Псалтир є незамiнною книгою в усiх наших потребах
«Жодна книга не прославляє Бога таким чином, як Псалтир; тому вiн особливо корисний для душi, бо в ньому Бога славлять разом з ангелами, i величають, i оспiвують величним спiвом, i ангелiв наслiдують… За допомогою Псалтиря ти можеш ублагати Бога i за самого себе…
Жодного дня не проводь без спiвання (читання) псалмiв. А коли з якоїсь причини залишиш, то там, де вiдклав, з того мiсця знову почни i не переставай, забувши про лiнощi…
Бо все, браття, тимчасове у свiтi цьому, обертається, немов у колi. Сьогоднi сонце, а завтра — пiтьма, i дощ, i снiг. Сьогоднi бенкети i шлюби, а завтра — плач i нарiкання. Але коли сам будеш дбати про спасiння душi твоєї, тодi станеш щирим у словах твоїх, навчишся заповiдей Божих, i Вiн вiдкриє очi твої, щоб зрозумiв ти чудеса вiд закону Божого…
Краще сонцю спинитися у своєму русi, анiж залишити Псалтир, бо дуже корисно повчатися з псалмiв i старанно та ревно їх читати. Бо всi книги нам кориснi i завдають печаль бiсам, але не такою мiрою, як Псалтир, тому що це — наш порадник»
/свт. Василiй Великий, 330–379/.
«Спiвання псалмiв прикрашає душi, закликає ангелiв на помiч, вiдганяє демонiв, розсiює темряву, вселяє святiсть. Для грiшної людини це змiцнення розуму: воно загладжує грiхи; подiбне до милостинь святим. Воно змiцнює вiру, надiю, любов… Бога являє, похотi тiлеснi гасить i гнiв угамовує… будь-який грiх вiдганяє… людину просвiчує, розум вiдкриває, усяке зло вбиває… Хто носить у пам’ятi й любить псалми, той… не вiдпаде нiколи i нi в чому, i не буде марним благання його, але й наостанок перед Богом зрадiє»
/блаж. Августин, 354–430/.
«Псалми просвiчують, насичують, втiшають i змiцнюють душi вiрних; проганяють невидимих ворогiв, зцiлюють пристрастi душевнi, навчають любити Бога й виконувати Його заповiдi, молитися за всiх i постiйно пiдноситися до Бога; i — насолода вiд них, користь їх для душi благочестивої безмежна»
/св. прав. Iоан Кронштадтський, 1829–1908/.
«Псалтир — це найкраще керiвництво до молитви, i в молитвi та прославленнi Бога пiдносить дух наш до найвищого ступеня. Тому цю книгу безперестанно вживають у церковному богослужiннi. Псалтир — це настiльна книга всiх побожних християн. Вони щодня прочитують по однiй або й бiльше кафизм»
/митрополит Михаїл (Хороший), 1885–1977/.
Читання Псалтиря — це могутня молитва за зцiлення хворих, у тяжких обставинах життя, у випробуваннi. Для цього треба придбати Псалтир, розподiлений на 20 кафизм (частин) з тропарями й молитвами мiж ними — саме таким Псалтирем з давнiх давен молилися святi.
Псалтир розраджує у скорботi, незбагненно заспокоює душу, коли ми збуренi та стурбованi. Псалтирем моляться за Батькiвщину, за спасiння свого народу, своєї родини, окремої людини чи всiх людей, зважаючи на те, яку потребу ми вiдчуваємо першочерговою.
Над померлим з найдавнiших часiв Церква встановила читати Псалтир з початку до кiнця, змiнюючи один одного, i день i нiч, поки тiло небiжчика не вiддадуть землi; але й потiм не слiд кидати читання Псалтиря за спокiй душi новопреставленого, особливо у 3-й, 9-й та 40-й день. Псалтир допомагає душi спочилого, а також нам самим знайти спокiй, розраду i силу. «Не без причини i не без мети Церква з давнього часу встановила читання над померлим Псалтиря, а не якоїсь iншої книги Святого Писання. Псалтир… дає багато втiхи для наших скорботних сердець. Ця книга така, що кожен, хто молиться i читає її, може промовляти слова її, як свої власнi» /священик Василь Клим’юк/.
За спокiй душ спочилих читають окремо 118 псалом (17-ту кафизму, яку названо поминальною). Велику силу має така молитва, особливо, коли ми додаємо пiсля кожного вiрша: «Пом’яни, Господи, душу спочилого раба Твого (раби Твоєї, рабiв Твоїх) (iм’я)», з поклоном.
У випадках, коли ближнi потребують особливої допомоги, за них також читають 17-ту кафизму, додаючи пiсля кожного вiрша молитву:
«Спаси, Господи, раба Твого (iм’я) Твоєю благодаттю» — до першої «Слави…»;
«Помилуй, Господи, раба Твого (iм’я) Твоєю благодаттю» — до другої «Слави…»;
«Охорони, Господи, раба Твого (iм’я) Твоєю благодаттю» — до третьої «Слави…».
«Жодна книга не прославляє Бога таким чином, як Псалтир; тому вiн особливо корисний для душi, бо в ньому Бога славлять разом з ангелами, i величають, i оспiвують величним спiвом, i ангелiв наслiдують… За допомогою Псалтиря ти можеш ублагати Бога i за самого себе…
Жодного дня не проводь без спiвання (читання) псалмiв. А коли з якоїсь причини залишиш, то там, де вiдклав, з того мiсця знову почни i не переставай, забувши про лiнощi…
Бо все, браття, тимчасове у свiтi цьому, обертається, немов у колi. Сьогоднi сонце, а завтра — пiтьма, i дощ, i снiг. Сьогоднi бенкети i шлюби, а завтра — плач i нарiкання. Але коли сам будеш дбати про спасiння душi твоєї, тодi станеш щирим у словах твоїх, навчишся заповiдей Божих, i Вiн вiдкриє очi твої, щоб зрозумiв ти чудеса вiд закону Божого…
Краще сонцю спинитися у своєму русi, анiж залишити Псалтир, бо дуже корисно повчатися з псалмiв i старанно та ревно їх читати. Бо всi книги нам кориснi i завдають печаль бiсам, але не такою мiрою, як Псалтир, тому що це — наш порадник»
/свт. Василiй Великий, 330–379/.
«Спiвання псалмiв прикрашає душi, закликає ангелiв на помiч, вiдганяє демонiв, розсiює темряву, вселяє святiсть. Для грiшної людини це змiцнення розуму: воно загладжує грiхи; подiбне до милостинь святим. Воно змiцнює вiру, надiю, любов… Бога являє, похотi тiлеснi гасить i гнiв угамовує… будь-який грiх вiдганяє… людину просвiчує, розум вiдкриває, усяке зло вбиває… Хто носить у пам’ятi й любить псалми, той… не вiдпаде нiколи i нi в чому, i не буде марним благання його, але й наостанок перед Богом зрадiє»
/блаж. Августин, 354–430/.
«Псалми просвiчують, насичують, втiшають i змiцнюють душi вiрних; проганяють невидимих ворогiв, зцiлюють пристрастi душевнi, навчають любити Бога й виконувати Його заповiдi, молитися за всiх i постiйно пiдноситися до Бога; i — насолода вiд них, користь їх для душi благочестивої безмежна»
/св. прав. Iоан Кронштадтський, 1829–1908/.
«Псалтир — це найкраще керiвництво до молитви, i в молитвi та прославленнi Бога пiдносить дух наш до найвищого ступеня. Тому цю книгу безперестанно вживають у церковному богослужiннi. Псалтир — це настiльна книга всiх побожних християн. Вони щодня прочитують по однiй або й бiльше кафизм»
/митрополит Михаїл (Хороший), 1885–1977/.
Читання Псалтиря — це могутня молитва за зцiлення хворих, у тяжких обставинах життя, у випробуваннi. Для цього треба придбати Псалтир, розподiлений на 20 кафизм (частин) з тропарями й молитвами мiж ними — саме таким Псалтирем з давнiх давен молилися святi.
Псалтир розраджує у скорботi, незбагненно заспокоює душу, коли ми збуренi та стурбованi. Псалтирем моляться за Батькiвщину, за спасiння свого народу, своєї родини, окремої людини чи всiх людей, зважаючи на те, яку потребу ми вiдчуваємо першочерговою.
Над померлим з найдавнiших часiв Церква встановила читати Псалтир з початку до кiнця, змiнюючи один одного, i день i нiч, поки тiло небiжчика не вiддадуть землi; але й потiм не слiд кидати читання Псалтиря за спокiй душi новопреставленого, особливо у 3-й, 9-й та 40-й день. Псалтир допомагає душi спочилого, а також нам самим знайти спокiй, розраду i силу. «Не без причини i не без мети Церква з давнього часу встановила читання над померлим Псалтиря, а не якоїсь iншої книги Святого Писання. Псалтир… дає багато втiхи для наших скорботних сердець. Ця книга така, що кожен, хто молиться i читає її, може промовляти слова її, як свої власнi» /священик Василь Клим’юк/.
За спокiй душ спочилих читають окремо 118 псалом (17-ту кафизму, яку названо поминальною). Велику силу має така молитва, особливо, коли ми додаємо пiсля кожного вiрша: «Пом’яни, Господи, душу спочилого раба Твого (раби Твоєї, рабiв Твоїх) (iм’я)», з поклоном.
У випадках, коли ближнi потребують особливої допомоги, за них також читають 17-ту кафизму, додаючи пiсля кожного вiрша молитву:
«Спаси, Господи, раба Твого (iм’я) Твоєю благодаттю» — до першої «Слави…»;
«Помилуй, Господи, раба Твого (iм’я) Твоєю благодаттю» — до другої «Слави…»;
«Охорони, Господи, раба Твого (iм’я) Твоєю благодаттю» — до третьої «Слави…».
Немає коментарів:
Дописати коментар